Przejdź do głównej zawartości

Kwestia ceny nie istnieje

Nie po raz pierwszy zdarzyło mi się zacząć czytać książkę i stwierdzić, że coś mi nie idzie, coś nie pasuje, może to nie jest lektura dla mnie. Po czym decyduję się spróbować jeszcze raz, ale w innej formie, tej czytanej uszami i okazuje się, że odbiór jest zupełnie inny. Tak było z „Kwestią ceny”, która w superprodukcji audio Empik Go po prostu podbiła moje czytelnicze serce. Słuchałam w każdej wolnej chwili, w autobusie, podczas przerwy na lunch i do poduszki przed zaśnięciem. Nie mogłam się oderwać!
Zofia Lorentz, historyczka sztuki i poszukiwaczka zaginionych arcydzieł, zrobi wszystko, aby pomóc mężowi rozwiązać problemy z jego zanikającą pamięcią. Czy przyjmie propozycję naukowca Bogdana Smugi? Czy podejmie się odnalezienia zaginionego skarbu plemion Syberii? Czy skusi ją oferowana zapłata, która pomoże kontynuować leczenie męża? Czy bezcenny artefakt, jeśli uda się go odnaleźć, przyniesie ludzkości wybawienie, czy doprowadzi do kolejnej katastrofy?
Świetna powieść przygodowa z elementami kryminału. Nieprzewidywalne zwroty akcji, wyraziści bohaterowie, niezwykle dopracowany język powieści, gwarantują naprawdę dobrą rozrywkę. Stawką w tej grze jest życie, a kwestia ceny w tym przypadku nie istnieje.
Książka wielowarstwowa i wielowątkowa, na początku może być trochę trudno połapać wszystkie nitki, ale w miarę czytania/słuchania wszystko zaczyna się nam ładnie układać i tworzyć spójną, przemyślaną całość. Lekkość i płynność narracji czynią lekturę/ słuchowisko niezwykle przyjemną. Okraszenie dużą dozą inteligentnego humoru dopełnia tę przyjemność.
Ale nie tylko dobrej rozrywki możecie się spodziewać. Zygmunt Miłoszewski porusza w „Kwestii ceny” kilka bardzo ważnych wątków, z którymi współcześnie się borykamy. Jednym z nich jest oczywiście kwestia zagrożenia klimatycznego i to, do jakiej katastrofy może doprowadzić nasza wielopokoleniowa beztroska i brak wiedzy. Znajdziecie tu jeszcze wiele innych odnośników do tego, co dzieje się tu i teraz.
Jeśli tak jak mnie, nie będzie Wam po drodze z książką, spróbujcie sięgnąć po tę superprodukcję. To dzieło rozegrane na 40 głosów. Towarzyszy mu niezwykła oprawa dźwiękowa. W rolach głównych: Aleksandra Popławska, Rafał Zawierucha oraz Arkadiusz Jakubik. Narrator: Filip Kosior. Może porwie Was tak, jak mnie.
Tytuł: Kwestia ceny
Wydawnictwo: Wydawnictwo W.A.B.
Data wydania: 17.06.2020
Liczba stron: 528



Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Dwa słowa o dwóch książkach

Witajcie moi kochani, Rozleniwiona mijającymi świętami, nie mam weny, aby tworzyć długie recenzje. Chciałabym jednak zwrócić Waszą uwagę na dwie książki, które ostatnio przykuły moją uwagę. Pierwsza z nich to „Pomornica” Ewy Przydrygi. Kilka zdań o niej poniżej: Pierwsze spotkanie z Ewą Przydrygą uznaję za bardzo udane. Nie wiedziałam czego się spodziewać, tym bardziej zaskoczenie było bardzo miłe. Thriller z klasą, od pierwszych minut zaciekawia i intryguje, potem następuje zręcznie budowane napięcie i już jesteś, drogi czytelniku, w samym środku wydarzeń, już nie chcesz opuścić Przydrygowego świata, zanurzasz się w tej niepewności stworzonej przez autorkę, przyglądasz się wykreowanym przez nią postaciom, czujesz dreszcze w obecności Nastki, chciałbyś pomóc Julii, którą dopada przeszłość i nie wiadomo już, kto jest tym dobrym, a kto złym. Pani Ewie udało się mnie zaciekawić i zaintrygować. Brawo! Tytuł : Pomornica Autor : Ewa Przydryga Wydawnictwo : Wydawnictwo MUZA SA Data premiery :

Młodsza - starsza siostra

Ja wiem, że się powtarzam. Wiem, że to może wyglądać, jakbym się podlizywała autorce, ale ja po prostu nieprzerwanie i bezkrytycznie uwielbiam twórczość Katarzyny Ryrych. Cokolwiek wpada mi w ręce, daje mi tyle radości i przypomina o tym, co w życiu ważne. Dlatego zawsze i wszystkim będę polecać lekturę tego, co wychodzi spod pióra Pani Katarzyny. Z czym spotkamy się w „Wyspie mojej siostry”? Z jakim problemem tym razem autorka nas skonfrontuje? Pippi żyje w świecie trochę innym od tego, który znamy. Kocha kolor niebieski i wszystkie jej ubrania muszę koniecznie być w tym kolorze. Bardzo nie lubi zmian, każda z nich to wielki stres dla Pippi. Jest duża i silna i takie również jest jej serce. Dlaczego, mimo całego dobra, które ją wypełnia, spotyka się z nietolerancją? Bo jest inna, bo urodziła się z zespołem Downa, bo mimo swojego wieku, wzrostu i siły, emocjonalnie jest małym dzieckiem? Ponieważ nie jesteśmy nauczeni, jak żyć z innością? Pippi ma młodszą - starszą siostrę. Mysia – Mary

Szkoda, że cię tu nie ma - recenzja przedpremierowa

RECENZJA PRZEDPREMIEROWA! Był taki czas, że książki Jodi Picoult były tym, czego szukałam, czego mi było potrzeba, uwielbiałam jej twórczość. Potem coś się między nami popsuło, przestało iskrzyć i jej proza już mnie nie fascynowała. Kiedy dostałam propozycję zapoznania się z najnowszą książką autorki, pomyślałam sobie, ok, spróbuję. Kiedy przeczytałam opis, wystraszyłam się, że nie dam rady przez to przebrnąć. Pandemia koronawirusa to nie jest coś, o czym chcę czytać. Za dużo o tym wszędzie, za świeże to jeszcze, żeby czytać tak, jak się czyta o dżumie czy innej cholerze. Zwłaszcza kiedy z racji swojej pracy, było się w samym centrum tych wydarzeń i do tej pory jeszcze się zmagamy z ich pokłosiem. Zaczęłam czytać, wciąż nie do końca przekonana i gotowa odłożyć lekturę, gdybym jednak nie dała rady. Początek nie był zachęcający, ku mojemu zdumieniu jednak w pewnym momencie dałam się wciągnąć w fabułę i ciężko mi było ją odłożyć. Odnalazłam w tej książce ten charakterystyczny styl autorki